Vaken och rastlös!

Skrivet 2010-12-09 @ 09:18:13

jaha, va ska man gö idag då?
ja ska träffa den allra bästaste Tommy idag!
var ett bra tag sen man träffades, ska bli såå himla skoj!
bara han inte fått nåt annat ivägen..

sen sitter ja å klurar vilken av dagarna man ska börja med det årliga julbaket..
ska ju baka knäck, gräddkola, kokosmums, chokladtryffel i olika smaker(vit choklad, whiskey, cointrau..) ischoklad, muffins, kanelbullar, pepparkakor, lussebullar m.m
å hur man ska kunna gluffsa i sig allt..
ja får göra som sist, små presentförpackningar å ge till mina nära å kära!
var väldigt uppskattat i fjol!

ska fixa handlingslista på ingredienserna, batterier till min nya fina digitala stegetermometer!
har införskaffat mig en termometer för att få köttet perfekt!
funkar även till grillen, men köpte den mest för att få rätt temp på julskinkan..
har tagit på mig att göra en julskinka i år vilket gjorde sambon mkt. glad! =)
han är väldigt nöjd över att ha en "mästerkock" som flickvän..
ja ha ju ALLTID haft en stor passion av att laga mat å baka, men eftersom ja inte äter baket själv så ger ja bort el. bjuder när ja får besök å´båda e ju väldigt uppskattat!

nu ska ja ta å vika lite tvätt å fixa lite här hemma
måste bl.a. hitta min fina festblåsa till nästa lördag
å vart fan ja ha lagt den, det kan man ju undra!!!
ja växte ur den när ja tränade som mest, men nu när ja tappat 14kg inbillar ja mig att ja kan ha den igen..! =)
MÅSTE hitta den, den e skitfin!
lite blanksvart, axelbandslös me en liten "puffkjol".. och ett band runt midjan som man knyter en rosett av..
åhh vart är den?!
jaja, ni lä ju få veta ifall ja hittar den.. =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback